[Csaladtortenet 2] Kovácsné Erzsi-féle sagítség nyilvánosan

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Okt. 29., H, 09:05:38 CET

Kedves Melinda!
Nem a segítségkéréssel és segítségnyújtással volt a probléma, hanem amilyen
hozzáállást ez a szerencsétlen mondatod tükrözött (a tényleges
segítségnyújtásaid alapján szerintem tévesen - ezért nem is reagáltam
eddig, pedig nekem is nagyon fennakadt a szemem):

"Az is igaz, hogy az igényesebb családfakutatók, pláne a saját fájukon
elakadva, megoldják önerőből, segítség nélkül."

Ebből számomra is az jött le, hogy szerinted, ha valaki igényes
családfakutató, az nem kér segítséget. Ami valóban sértő azokra nézve, akik
segítséget kérnek, mert ezek szerint nem "igényesek". Pedig a kérdezésnek,
az elakadásnak semmi köze az igényességhez. (És: "pláne" ha a saját
fájukról van szó? Miért? Az emberek óriási többsége itt nem a saját fáját
kutatja?!)

Sajnos az iskolarendszerünk generációk óta azt az üzenetet sugallja, hogy
nem tudni valamit "hiba", aki kérdez az "buta" (nagy tisztelet a
kivételnek, mert azért vannak kivételek). Magyar egyetemi oktatói
tapasztalatom (magyar és angol nyelvű képzésben is részt vettem), hogy a
magyar hallgatókat nagyon nehéz volt rávenni, hogy merjenek kérdezni, ha
valamit nem értenek vagy más a véleményük, míg az angol nyelvű képzésben,
ahol Ciprustól Angliáig, Kanadától Norvégián át Iránig sok országból jöttek
a hallgatók, ez soha sem volt probléma, az első órától kezdve kérdeztek.
Többször is. Egymás után. Ameddig problémájuk volt.
Mottóm: "Ha valaki kérdez, hülyének néz ki, öt percig. Aki nem kérdez,
hülye marad egész életére."

Az eddigi segítségeidet köszönve, és a továbbiakban bízva,
Üdvözlettel,
Anna

F. Fábiánné Melinda <ffmelinda65 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. okt.
29., H, 8:17):