[Csaladtortenet 2] Segítség kérése.

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2018. Sze. 1., Szo, 16:56:09 CEST

Kedves Antal!
Szerintem (ez most fontos kitétel!!), tehát tényleg csak szerintem
Lungmarsott (ezt nem tudtam kiolvasni, de ez a vőlegény családneve) Mihály
elvette a hajadon Ulm(in) Zsófiát a Sz. Mihály plébániatemplomban Fischer
Nándor és Ruff? Mátyás tanúk előtt. Esketett (a szöveg elején a "rendes
plébános" neve: Matthaus Herczharicz - a pap családnevét sem tudom
kiolvasni, de őt könnyű a többi bejegyzésből helyesen azonosítani.)

Vagyis szerintem a menyasszony családneve Ulm, a német (sváb) családok
esetén szokásos -in végződéssel. Ez is  könnyen ellenőrizhető a gyermekek
születési anyakönyveiben, saját halotti anyakönyvében. A férj vezetéknevét
is ezen helyeken érdemes finomítani. (Egy családnévnél sose lehet tudni ...)

Hogy igazam van-e, azt az anyakönyv többi (nyilván hasonlóan tömör, és
azonos szórendet mutató) bejegyzéseiben lehetne ellenőrizni, ha látnánk ...
(egyszer megfogadtam, hogy kivágott szövegek értelmezésére nem reagálok
többé, oly sokszor volt már kérés, hogy teljes akv-i oldalt érdemes
feltölteni. Most ez a szabályerősítő kivétel.)
De azért várd meg a profikat.

üdv:
gy.

Szikriszt Antal <antalszikriszt at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2018.