[Csaladtortenet 2] Miserablis

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2018. Sze. 3., H, 14:40:33 CEST

Imre Sándor kérdezte:

> Tudja esetleg valaki, hogy az alábbi 1740-es összeírásban a bal oldalon
> felső harmadban található Jósa István neve után álló "miserabilis" mit
> jelenthetett akkoriban?
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVZ-79L9-C?cat=623646

Szerintem nem "miserabilis", hanem ugyanaz, mint az alatta levő sorban -- amivel nem jutok többre, mint hogy azt hiszem, K-val kezdődik, és két szó. Valószinűnek tartom, hogy akármi is a bejegyzés, nem latinul, hanem magyarul van; az előző oldalon például van egy "meg holt", az az előttin meg "csikós", kétszer is.