[Csaladtortenet 2] Nagyorrú Kati

Hegedüs Gyula (családtörténet) csaladtortenet at hegedusgyula.hu
2018. Sze. 5., Sze, 23:14:11 CEST

Kedves Lista!

Az elmúlt napokban több helyen is olvastam az interneten Big Nose Kate
történetét, aki a Vadnyugat hőskorának egyik női főszereplője volt. A
cikkek az életrajzi adatokat az angol nyelvű wikipédiából merítették:
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Nose_Kate Ebből kiderül, hogy eredeti
neve Horony Mária Katalin volt, és Pesten született 1850-ben.

Kíváncsi voltam, megtalálom-e az anyakönyvi bejegyzését, hiszen a
wikipédián még a születése napja is szerepel. Talán nem meglepő, hogy az
adott hónapban nem született Pesten Horony Mária Katalin. Néhány
kattintás után azonban kiderült az igazság: hősnőnk nem Pesten, hanem
Érsekújváron született, apját nem Miklósnak, hanem Mihálynak hívták,
keresztnevei pedig eredetileg Mária Izabella Magdolna. Egy felhasználó
nagyon szépen össze is állította a családfát:
https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/KJWB-24F

Üdvözlettel
Gyula