[Csaladtortenet 2] Kocsmáros ős

Páli István oregpali at t-online.hu
2018. Sze. 9., V, 19:53:34 CEST

Kedves Erik a kocsmatartás joga az vagy a földbirtokosáé vagy a falu
közösségéé volt. Pályáztak rá és a bírálati szempontok alapján ítélték oda a
kocsma vezetését. Találkoztam olyannal, hogy egy Szolnokhoz közeli
helységben/ Kőtelek/ élő család egyszer csak felbukkant Győr városa
környékén, és két háromévente kapott szerződést több helységben.  Aztán
bakugrással Somogyban folytatták. A szerencsés folyamatot gyermek születési
anyakönyvekkel tudtam követni. Talán annyi erősíti a folyamatot, hogy a
kőteleki  fölbirtokosnak és/vagy a feleségének mindenhol volt birtoka.
Üdv.: Pista