[Csaladtortenet 2] Csongrád-Szeged, Szegő-Balázs család

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2019. Ápr. 26., P, 23:47:39 CEST

Kedves Balázs!
Lehet, hogy csak nem írtad le a bizonyítékokat, de számomra egyáltalán nem
egyértelmű, hogy Szegő=Balázs (és névváltozatai).
Már az is gyanús, hogy az 1790-es Mátyus Ádám-Blasz Mária tényleg azonos-e
a Mátyus Ádám-Szegő Mária párral (de nem kerestem meg ezt a házassági
anyakönyvet).
======
De a többi se stimmel nekem:
1.
1766 Csongrád - Katalin, apja Szegő Miklós. Ez az?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X26C-V7X
Én úgy olvasom, hogy a szülők Nicolaus Szegő és Elisabetha Gátssi
(keresztszülők: Joannes Molnár, Helena Gulyás.)
2.
1770 Csongrád - Judit, apja Palásti Miklós. Ez az?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X2XN-S77
Én úgy olvasom, hogy a szülők Nicols Palásti és Eliz Gátssi (keresztszülők:
Steph. Bőssi, Helena Kajdaczi.)
3.
1771 Csongrád - István, apja Szegő Miklós. Ez az?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X2XP-WH2
Én úgy olvasom, hogy a szülők Nicolaus Szegő és Elizabeth Gátzi
(keresztszülők: Martinus Váczi, Mária Tóth.)
4.
1774 Szeged(!) - Borbála, apja Balas Miklós . Ez az?
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X6GP-T2K
Én úgy olvasom, hogy a szülők Nicolaus Balás, Elisabetha Gálfi
(keresztszülők: Michael Bőrsi, Magdalena Tarner.)

Mindezek alapján azt mondanám, hogy két vagy három pár van:
Szegő Miklós és Gátsi Erzsébet, nekik született 1766-ban Katalin lányuk és
1771-ben István fiuk. Itt a keresztszülők nem adnak támpontot.

Palásti/Balázs Mikósnak és Gátsi/Gálfi Erzsébetnek születhetett 1770-ben
Csongrádon Judit és 1774-ben Szegeden Borbála lányuk, amit csupán az
támaszt alá szerintem, hogy mindkét lány keresztapja Bőrsi/Bőssi, de simán
lehet, hogy ez két külön szülőpár. Az eléggé valószínűnek látszik, hogy
Borbála szülei házasodtak össze Szegeden 1765-ben, de ennek a házassági
anyakönyvnek sem néztem utána.
======
Szerintem egy Mátyus Ádám-Szegő Mária házasságit kellene keresni, ha el
akarsz jutni Szegő Mária születéséhez és a szüleihez.

Üdv,
Anna

Balázs Karsai <karsaibalazs.1982 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr.
26., P, 21:24):