[Csaladtortenet 2] Magyar ajkú jobbágyok Trencsén vármegyében

Erik Dirbák dirbakerik at gmail.com
2019. Ápr. 30., K, 11:22:17 CEST

Kedves Tagtársak,

egy ,,Bátor,, vezetéknevű jobbágy család kutatásá folytán gondolkoztam el
azon, hogy mikor kerülhettek magyar ajkú, magyar anyanyelvű jobbágyok a
történelmi Magyarország északi megyéibe - Trencsén vármegyébe, Liptó
vármegyébe stb. Az általam kutatott család már az 1715-ös adóösszeírásban
is szerepel Bátor / Báthor néven Lucska és Porubka községekben és az a
vezetéknév magyar hangzása miatt arra gyanakszom, hogy esetleg magyar
származású jobbágyokról van szó akik esetleg a török uralom alól menekültek
északra. Szerintetek lehetséges ez az elképzelés? Valahol olvastam, hogy
sok magyar úricsalád akkoriban telepedett Felvidék északi részére.

Üdvözlettel Erik