[Csaladtortenet 2] Magyar ajkú jobbágyok Trencsén vármegyében

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2019. Ápr. 30., K, 12:00:26 CEST

Kedves Erik!

Szerintem az is a lehetséges megoldások között van, hogy igen sok családnak
vannak magyar gyökerei a mai Szlovákiában, vagy a magyar családnevű
földesúr családnevét vették fel a családnevek rögzülésének idején.

A szlovákiai családnevek gyakorisági listáján igen sok olyan név van, ami
egyértelműen magyar, illetve több lehet akár magyar is.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_common_surnames_in_Europe#Slovakia

Most vagy az van, hogy a szlovákság olyan ritka családnevekkel bír, hogy az
a tíz leggyakoribb közé nem fér fel és a magyar tömegnevek tarolnak
mindent, vagy az első, általam felvetett lehetőség alapján sok szlováknak
van magyar családneve és eredete. Ehhez hozzátenném, hogy a többségében
Nyitra vármegyei ősöddel bíró dédapám antropológiailag a honfoglaló
magyarság jegyeit hordozza, míg az előforduló családnevek többsége tót. Ezt
akkor értettem meg, amikor olvastam arról, hogy a folyóvölgyekben, így
Nyitrában a Vág folyó mentén avar, besenyő és magyar leszármazottak éltek,
de a török idők folyamán elszlovákosodtak nyelvükben, szokásaikban és
többnyire családneveikben is.

Üdv,
Balázs

Erik Dirbák <dirbakerik at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 30., K,