[Csaladtortenet 2] Magyar ajkú jobbágyok Trencsén vármegyében

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2019. Ápr. 30., K, 18:23:50 CEST

Sziasztok!
Ez csak egy adalék amit írok Bátor ügyben, a családnévből kifolyólag. A
"bátor" szó és név *besenyő* eredetű, amelyet ugyanebben a formában vettek
át a magyarok, ugyanezen jelentéssel. Mindenképpen nagyon ősi név.
Felvidékre településüknek határvédő szerepe lehetett.
NJ

Dr. Imre Sándor <imre at hit.bme.hu> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 30., K,
12:18):