[Csaladtortenet 2] Mi a vezetékneve Anna Susannának és apjának?

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2019. Aug. 3., Szo, 12:23:08 CEST

Kedves Kutatótársak!
Ilyenkor kinek higgyen az ember?
Szepesváralján 1786. június 4.-én született egy Anna Susanának keresztelt
lányka.
A római katolikus anyakönyvben van bejegyezve, luteránusként, mint olyan
sokan mások ebben az anyakönyvben. Eszerint a szülei Joannes, et Ana Keil
(jobb oldal közepe):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GR7M-93HR?i=702&cc=1554443&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AKZ3W-651

Igen ám, de van ekkor már evangélikus anyakönyv is, és ebben is megtaláltam
őt. Eszerint viszont a szülei Joannes Alt és Anna Keiil, az rk anyakönyvhöz
képest bővebb információkkal (az apa foglalkozása és további keresztszülők
nevei). Mellékelem a képet, mert csak az FS-TOOLS-szal lehet
megnézni/letölteni, és nincs is indexelve.

A kérdésem az, hogy szerintetek mi Anna Susanna vezetékneve: Keil, ahogy a
FS is indexelte,
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KZ3W-651 vagy Alt, ahogy a
vallásának megfelelő evangélikus anyakönyvben szerepel az apa neve?
Hajlamos vagyok az utóbbira szavazni, de ha nem tudtam volna letölteni az
evangélikus anyakönyvet, semmi kétely nem merült volna fel bennem, hogy nem
Keil. Így viszont a katolikus anyakönyvben szereplő többi luteránus
bejegyzéssel is kételyeim támadtak...

Köszönöm a véleményeteket előre is.
Üdv,
Anna