[Csaladtortenet 2] adatvédelem és családfakutatás

Éva Letenyei eva.letenyei at gmail.com
2019. Aug. 31., Szo, 21:47:16 CEST

Azzak egyetértek, hogy tisztelettel kell bánni az ősökkel. Azonban az
bizony a mi érdemünk is - és egyben örökségünk -, ha építjük a
családfánkat. A XXI. századi technika használatának az elvetése lehet
legitim döntés, de ennek ellenkezője is.
Mi éppen ennek az előnyeit élvezzük akkor, amikor online családfán
ábrázoljuk az eredményeinket, hiszen többen a családból, akik kutatnak, nem
hogy nem élünk egy városban, egy országban, de olykor még azonos
kontinensen sem. Természetsen azt mindenki be tudja állítani, hogy melyik
adat nyilvános és melyik nem.
Ha a mormonok vagy az egyházmegyei levéltárak ilyen szigorúan
gondolkodnának az adatvédelem és a családfakutatás kapcsolatáról, akkor az
online kutatás lehetősége helyett kizárólag a személyes levéltárazás
maradna (sokszor ez is elengedhetetlen, persze), ami sokkal lassabb és
kevésbé hatékony megoldás volna.
Nem a felelőtlenséget dícsérem, de nem is vetem el a mai kor lehetőségeit.
(Az internet korában egyébként meglehetősen kevés a tökéletesen védett
adat, ha valaki biztosra akar menni, az ne is kapcsolódjon a világhálóra.
Én vállalom a kockázatot :-)
Üdv.: Éva

Othon P. László <othonpl26 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. aug. 31.,
Szo, 21:15):