[Csaladtortenet 2] felsővadászi Rákóczi család

Deáki Lajos deakilajos at gmail.com
2019. Dec. 5., Cs, 08:59:25 CET

Kedves Tagtársak!

Egy ponton elakadtam a családfámon, így szeretném kikérni a tanácsotokat!

Édesapám felmenői között van a felsővadászi Rákóczi család. A Rákóczi
család egy korábbi őse Morvai Gyapol János, akinek a felesége Jolynth
(néhol Jolinth) volt. A feleség legtöbb helyen Szinyeiként, míg néhol
Szinyei Petőczként van megjelölve.A probléma az, hogy nem tudom összerakni
a képet, hogy Jolynth pontosan melyik családból származik. Több
forrásanyagot is olvastam, van ahol egyszerűen csak az Aba nemet adják meg,
míg máshol hivatkoznak a Nádasdy családra, illetve a szinyei Petőcz
családra (amiről nem sok információt találtam).

Az általam talált forrásanyagok közül, leginkább a Rákócziakat tárgyaló mű
foglalkozik ezzel a témával:
https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Turul-turul-1883-1950-1/1928-15897/1928-12-15898/i-ertekezesek-es-onallo-cikkek-158A4/a-rakoczyak-elso-kozlemeny-159E4/
Itt ha beütitek a "szinyei" vagy a "petőcz" szavakat a keresőbe, gyorsan
odanavigál az oldal. Itt Jolinth legkorábbi ősének nádasdi Laczkfi Domokost
adja meg, akire egy másik forrásanyag már csak Nádasdi Domokosként utal,
amikor ír arról, hogy Debreceni Dózsa nádor, főispán, erdélyi vajda lányát
vette feleségül, Debreceni Klárát:
http://genealogy.euweb.cz/hung/debreceni.html

Ugyanakkor az Arcanumon látható családfán, az ő gyermekük már mint szinyei
Petőcz János van megadva. Szóval sehogy sem tudok dűlőre jutni, melyik
családról is van szó tulajdonképpen.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Baráti üdvözlettel:

Lajos