[Csaladtortenet 2] Gyalai István az Erdélyi Királyi Könyvekben

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2019. Dec. 7., Szo, 05:30:05 CET

Kedves Tibor!

Megnéztem Az erdélyi fejedelmek oklevelei (1560-1689) Erdélyi Királyi Könyvek DVD-ROM-ban a keresővel Gyalai Istvánt, de a kereső nem találja.  3 okiratot talált a kereső, melyeket Bethlen Gábor állított ki, de ebből a legközelebbi hasonló Giulay de Giula Mihály volt.  Ez nem azt jelenti, hogy Gyalai István okirata nincsen ott, de a kereső nem ismeri fel a latin nyelven megadott évszámokat, és sokszor a neveket sem.  Igy az a lehetséges módszer marad hátra, hogy a kritikus időszak iratainak dátumait végig kell böngészni, és így próbálni megtalálni a keresett iratot.
Jó viszont, ha tudod, hogy ez a DVD 64 bites operációs rendszerrekkel (Pl. Windows) nem olvasható, hanem csak 32 bitessel (Mint pl. az XP).
Az is egy lehetőség lehet, hogy a MACSE könyvtárban lévő Bethlen Gáboros CD-ROM-ról megpróbálod kideríteni, hogy az Arcanum milyen eredeti forrást használt a felvételeihez (Több esetben MOL számokat adnak meg.).

Sok szerencsét kívánok további kutatásaidhoz!