[Csaladtortenet 2] Gyalai István az Erdélyi Királyi Könyvekben

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2019. Dec. 16., H, 02:13:27 CET

Kedves Tibor!

Sajnos, én sem értek jobban ehhez a témához, csak egy székely felmenőmmel kapcsolatos okmányt szeretném megtalálni a kölcsönkapott DVD-n.  Lényegében nem tudok többet mondani, mint amit már írtam.  Azt viszont tudom, hogy a kancellárián rögzített okíratok közül (EKK) nincs meg mind, így ha nem találod meg, nem azt jelenti, hogy nem létezett, vagy esetleg másutt nem található esetleg meg.  Sok okmány megsemmisült, esetleg elkerült az erdeti tárolási helyéről.  Nemrég volt a hírekben, hogy a magyar kormány visszaadott, azt hiszem, Sepsiszentgyörgynek (?) valami ládát ill. a benne tárolt megtalált iratokat, melyeket a II. vh. alatt próbáltak menteni a románoktól, és valahol Mo.-n egy pályaudvaron szállítás közben bombatalálat érte a szerelvényt, és egy vasútas talált szétszóródva iratokat belőle, és őrizte meg őket titokban.