[Csaladtortenet 2] DNS vizsgálat milyen rokonsági fokot tud kimutatni

Kolozsvári Vince kolozsvari.vince at freemail.hu
2019. Dec. 8., V, 08:51:54 CET

Kedves Kutatók!

15 év családfakutatás után (voltak benne megszakítások) sikerült megtalálnom, hogy Gyöngyöstarjánból érkeztek Mezőkövesdre Kolozsvári őseim. Kolozsvári János és István 1743-ban illetve 1746-ban köt házasságot Gyöngyöstarjánban, gyermekeik már Mezőkövesden születtek. Mivel a gyöngyöstarjáni születési anyakönyvet 1718 és 1728 között nem vezették, így sajnos nem tudom kik voltak a Mezőkövesdre vándoroltak szülei így azt sem, hogy a két Mezőkövesdre vándorolt személy milyen közeli rokon (lehetnének testvérek, de erre semmi bizonyíték).
Van egy Kolozsvári rokonunk, aki már megcsinált egy DNS tesztet a myheritage-en keresztül. Visszavezettem a családfáját és ő János leszármazottja. Az én ágam István ága. Amennyiben a Mezőkövesdre költöző két személy testvérek voltak, úgy édesapám és a rokon hölgy apai ágon 7-ed unokatestvérek. Ha édesapám megcsinálná a DNS tesztet, lenne esély rá, hogy kiderüljön, pontosan milyen távoli rokonok édesapám és a rokon apai ágon(és ezáltal ennél is fontosabb, megtudni, hogy a két Mezőkövesdre került Kolozsvári milyen közeli rokon lehetett)? További buktató lehet, hogy édesapám és a rokon anyai ágon másodunokatestvérek (innen tudjuk, hogy rokon, az apai ági rokonságra csak a névegyezőség és kutatásaim alapján jutottunk). Elképzelhető, hogy egy DNS teszt megválaszolna egy ilyet, vagy itt már túl távoli időkről beszélünk?

Előre is köszönök minden észrevételt!

Üdvözlettel:
Kolozsvári Vince