[Csaladtortenet 2] DNS vizsgálat milyen rokonsági fokot tud kimutatni

Imre Sandor imre at hit.bme.hu
2019. Dec. 9., H, 09:38:05 CET

Kedves Vince!

Nem ertem a kerdest egeszen. Ha ismert, hogy 7-ed unokatestverek, akkor
mit ertesz a rokonok tavolsagan?

En azert megcsinaltatnam a tesztet :-) mert más, eddig ismeretlen
rokonokat is felfedhet.

Pontos rokonsagi fok megallapitasara nem lesz alkalmas es az is lehet,
hogy nem mutat ki rokonsagot, de lehet, hogy igen.
En talaltam meg ugy rokont DNS egyezes alapjan, hogy 7 generacioval
ezelott elt a kozos ősünk es szepen osszeertek a csaladfak.

Fontos, ahogy Juli is irta, az  altal kuldott tablazatban atlagos cM-ek
szerepelnek adott rokonsagi foknal, azaz vannak ettol mindket iranyban
eltero esetek is.

üdv
Sándor