[Csaladtortenet 2] Kérdés iskola Kelebia Tompa 1880-1900 / bérmálas

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2019. Dec. 9., H, 10:43:51 CET

Kedves Zsuzsanna!
Ha görög katolikus a nagyapa, akkor őt születéskor megbérmálták. Ha római
katolikus volt, amit feltételezek, akkor általában 14 éves kor körül volt a
bérmálás. De ez a falu nagyságától és a püspöki székhely távolságától is
függött. Általában akkoriban püspöki látogatásokhoz kötötték a bérmálást.
Több anyakönyvben láttam bérmálási jegyzőkönyvet. Nagyon vegyes korosztály
volt a bérmáltak között. Voltak 20 éves bérmáltak is. Nézd meg az
anyakönyvben nincs-e ilyen oldal.
Üdv: Ili

2019. dec. 9., H, 9:17):