[Csaladtortenet 2] FW: kutatási anyagaink sorsa

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2019. Dec. 9., H, 23:04:20 CET

 " Az is érdekes problémakör -- szerintem -- hogy nyilvános szabad
hozzáférésű adatforrásból származó, továbbszerkesztett adathalmaz
képezheti-e bárki úgymond magántulajdonát, főképp miután a törvényi
határokon túli adatok zöméről beszélünk ?? "

Véleményem szerint:
Ha családfáról beszélünk, szerintem mindenképpen. Hiszen pontosan a
továbbszerkesztés adja az egyediségét, a továbbszerkesztés (adatok
"családfa-halmazba" történő szerkesztése) a családfa készítőjének szellemi
terméke. Tehát magántulajdona.
Ha nem így lenne, akkor a nyilvános, szabad hozzáférésű adatforrásokból
származó tanulmány jellegű könyvek szerzői sem kérhetnének pénzt a
könyvükért és nem kaphatnának érte jogdíjat.

Balog László <baloglaci at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. dec. 9., H,
20:32):