[Csaladtortenet 2] adat contra összeállított családfa contra magántulajdon?

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2019. Dec. 11., Sze, 10:43:05 CET

Kedves János!

Szerintem Neked és Krisztiánnak is igaza van.

Azt viszont még pontosítani kellene, mit kell érteni
"nem képezhetik magántulajdonát" alatt.

Egy nem való életből vett példával élve:
Egy megfestett családfáról a neveket önhatalmúlag kiírni
vagyis más évekig tartó munkáját lemásolni
esetleg azt publikálni, megint csak nem elegáns dolog lehet.

Itt ugye nem a személyes adatok halmazáról beszélünk
hanem az azok között FELTÁRT kapcsolatokról.

Ez viszont minden esetben a családfa készítőjének szellemi terméke.

Amit Te írsz, annak olyan vadhajtásai lehetnének, hogy minden kikutatott
(nem védett időszakra eső) családfaszálat köteles lennél (vagy elvárt lenne
Tőled)
feltenni a közösbe, hogy ahhoz mindenki hozzáférjen,
hiszen "nem képezhetik az adatok a magántulajdont".
(Nyilván úgy van értelme, ha publikáljuk valamikor.)

Valóban nem képezhet az adat magántulajdont. De az adat önmagában semmi. Egy
név önmagában semmi.
Egy születési bejegyzés is (apa-anya-gyermek 3 fője) önmagában semmi.
Ezekkel senki nem megy semmire és hozzájutni is a legegyszerűbb.
Ezek nem képezik a magántulajdont, hiszen.... nem kelendőek, azokkal még
dolgozni kellene.

ÉS ITT JÖN A CSAVAR:
Ahogy már valaki dolgozott valamin, - belefektette évek munkáját, időt,
pénzt vett el családjától:
és az így elért eredmény: Na, az már nem képezheti a magántulajdont! Az már
egyből közös!
Csak nem a fióknak dolgozik?
Miért is van ez?
Mert kelendő. "Nekem is kell! Látni akarom! Vagy csak kíváncsi vagyok! Jogom
van látni, ha látni akarom.
Hiszen adatokból van csinálva! Az meg közös! Csak nem kisajátítja az úr?"
Az adat mindenki előtt ott áll. Csak van aki dolgozik vele, és van aki nem.

Elnézést, ha kicsit eltúloztam, de így lehet rávilágítani a lényegre.
üdvözlettel: Előd