[Csaladtortenet 2] [MACSE: 21061] FW: kutatási anyagaink sorsa

Janos Varga varga6754 at gmail.com
2019. Dec. 12., Cs, 03:39:21 CET

1. A genealógiai kutatás lényegében tudományos kutatás, ami tényeket tár
fel. Tényeket nem lehet szellemi tulajdonnak tekinteni, legfeljebb
eltitkolni a nyilvánosság elől. A természettudományban sem lehet tudományos
ismeretekre szabadalmat szerezni, kizárólag azok újszerű felhasználására...
Még egyszer: nevek, évszámok, életrajzi adatok senkinek nem képezhetik
tulajdonát. Ha közzéteszi kutatási eredményeit (hiszen ez a kutatás
értelme), akkor az adatok szabadon felhasználhatók bárki számára. A másik
lehetőség, hogy rejtegeti a fiókja mélyén, biztos annak is van valami
haszna...

2. Az teljesen rendben van, ha valaki pénzért végez kutatást, de ilyenkor
sem az adatokért kéri el a pénzt, hanem a munkájáért. Apropó: honnan is
gyűjtjük az adatokat? Anyakönyvekből! Kinek a tulajdonában van az
anyakönyv? Vagy a levéltár, vagy egy egyház tulajdonában! Akkor ők
tulajdonosai az anyakönyvi adatoknak? Lótúrót...

3. Szellemi terméknek lehet tekinteni egy családtörténeti írást,
megfestett/rajzolt családfát stb., de feltárt tényadatokat (és az azok
közötti összefüggéseket, kedves Előd) NEM...

Krisztián Skoumal <skoumi.gen at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. dec. 11.,
Sze, 19:30):