[Csaladtortenet 2] GYÓNÁSI TITOK???

Csicsely Mariann csicsely.mariann at upcmail.hu
2019. Dec. 12., Cs, 19:05:23 CET

Egyetértek Lajossal. Más a gyónási titok a katolikusoknál: szentség, súlyos
titoktartási kötelezettség mellett.
Reformátusoknál viszont én is találkoztam anyakönyvi bejegyzéssel, pld.
1812-ben "Eklézsia követők" cím alatt neveket és vétségeket (leginkább
paráznaság) sorolnak fel. Mindkét elkövető neve be van jegyezve, - külön
oszlopban a "bűnös" és külön oszlopban a " bűnös társ". (Megjegyzem, a  6
évvel későbbi  házassági anyakönyv tanúsága szerint házasságot kötöttek).
Tudomásom szerint ezek a közösség előtt tett nyilvános bűnbeismerés
következményeként kerültek rögzítésre.

Üdvözlettel
Mariann