[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 103 kötet, 13 szám

Gabriella Gál cecilke at gmail.com
2019. Dec. 13., P, 15:51:22 CET

Kedves János!

https://library.hungaricana.hu/en/view/BEKM_Kbmkt_11/?query=v%C3%A9szt%C5%91%20AND%20petz&pg=421&layout=s
itt az életrajza Petz Imrének. Kasznár a foglalkozása.

Petz Imre (*1775, Mezőtúr - +l836. május 5., Gyula)
Református vallású nemes. Petz István (1753-1807), a gr. Rhédey család gyáni
tiszttartója, majd sarkadi jegyző fia. 1806. január 5-én kötött
házasságot Szász
György gyulai tanító lányával, Klárával (1786-1856). Gyermekei: Anna (*1814)
- 1832-től Mogyoróssy János felesége -, Jozefa (1823-1854) - 1848-tól Kenézy
Lajos, majd Gonda Lajos felesége.1816 Az 1803. július 25-i Békés
vármegyei közgyűlésen
napidíjas kancellistának nevezték ki. Hivatali utódát, Gera Ferenc diurnistát
1804. szeptember 19-én nevezte ki a főispán, Petzet pedig ugyanezen a
napon kancellistává
tette. Petz Imre 1805. szeptember 12-én mondott le posztjáról, szolgálatáról
a vármegyei rendek ezen a napon bizonyságlevelet állítottak ki. Vésztői (1806),
gyulai uradalmi ispán (1808) és kasznár volt.1817

Gabi