[Csaladtortenet 2] [MACSE: 21061] FW: kutatási anyagaink sorsa

Janos Varga varga6754 at gmail.com
2019. Dec. 14., Szo, 06:12:48 CET

Kedves Mindenki!

Kezd ez a diskurzus olyan irányba menni, mintha fel akarnánk találni a
spanyolviaszt. A kutatási eredményeket publikálni kell, máskülönben a
munkának semmi értelme nem volt! Egy család történetét sokféleképpen meg
lehet írni, a lényeg, hogy szülessen egy írás, amire  rákerül a szerző
neve, és ez valamilyen formában napvilágot lásson. Manapság számos
lehetősége van egy amatőr kutatónak arra, hogy publikáljon: kiadhat
könyvet, publikálhat a "mek.oszk.hu" oldalra, vagy ha csak egy cikket akar
írni, akkor ott van a MACSE folyóirata (ha még létezik...). A publikáció
lehetővé teszi, hogy a kutatás eredményei "örökre" megőrződjenek, és a
szerző is elnyeri azt a dicsőséget, hogy neve az idők végezetéig
összekapcsolódik az adott kutatással... Ezek után fakultatív, hogy az
adatokat valamilyen internetes adatbázisba is feltölti-e a szerző...

A fentiektől teljesen független, ha a szerző némi anyagi
ellenszolgáltatásra is igényt tart. Erre szerintem két lehetőség van: az
egyik, hogy könyv formájában publikál, a másik, hogy az adott család
kutatására alapítványt létesít, és szépen megkéri a rokonságot, hogy ki-ki
szándéka szerint adakozzék... Azt ne felejtsük el, hogy az amatőr
genealógiai kutatás sosem volt jövedelmező, éppen ezért nem foglalkoznak
piaci kiadók családtörténeti munkák kiadásával, ilyesmit csak
magánkiadásban lehetett mindig is megjelentetni...

Üdv
János

Stverteczky András <stverteczky.a at digikabel.hu> ezt írta (időpont: 2019.
dec. 13., P, 19:28):