[Csaladtortenet 2] [MACSE: 21061] FW: kutatási anyagaink sorsa

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2019. Dec. 13., P, 21:40:01 CET

Kedves Mindenki!

Én is egyetértek azzal, hogy a kutatás, jó esetben, nem csak a fióknak
szól. Persze a kutatás maga is élmény, de remélem, hogy az eredményeket nem
csak magunknak gyűjtjük, hanem legalább a családunknak. De, mint kutatók,
jól tudjuk, hogy a családunk elég tág... Épp ezért a legjobb, ha az ember
képes elengedni az önzését(?) és közkinccsé teszi a kutatási eredményeit.
Igen, engem is piszkál, hogy valaki mondjuk szép pénzt kap azzal, hogy az
általam elvégzett kutatás eredményét sajátjaként adja el a megbízónak. De
ezzel nem tehetünk semmit. Talán még mindig jobb, ha ő használja fel,
mintha a fiók alján végzik az adatokat és senki sem látja viszont.

Jómagam nemrég rákaptam a Familysearch online családfájára és elkezdtem
feltölteni az adataimat.

Hogy az emberek ott belenyúlhatnak? Épp ez a lényeg. Több szem többet lát.
A FS családfáján minden adathoz megadom a forrást, így elméletileg csak
szándékos károkozással, vagy kifejezett ostobasággal fogják rossz irányba
módosítani. Ha pedig én néztem el valamit? Akkor remélhetőleg kijavítják.

Balázs

Stverteczky András <stverteczky.a at digikabel.hu> ezt írta (időpont: 2019.
dec. 13., P, 19:29):