[Csaladtortenet 2] Schedel felesége

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Dec. 16., H, 21:34:04 CET

> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YSYD-X54?cc=1743180
> https://www.familysearch.org/tree/person/details/LRXN-7HK

> Most jön a kérdésem. Van-e jogom az anya nevét kijavítani a Familysearchön?
> Töröljem a Nata nevet, vagy szabad-e beírnom az anya teljes születési
> nevét?

A "nata"-t törölném, mert nem név, de szerintem az indexben az kell
legyen, ami a képen van, nem más iratokból nyert információ, vagyis ha
csak a Máriát és a Hinkát írták be, akkor csak annyi legyen az
indexben.

A "nata", mint a "szül.", a gyakorlatban nem a születésre utal, hanem
a házasság előtti állapotra. Az, hogy a keresztelésnél egész listányi
nevet kapott, nem jelenti azt, hogy később mindegyiket használta is. A
"születési" (értsd: házasság előtti) neve tehát nagyon valószinű, hogy
"Hinka Mária" volt, nem "Hinka Mária Terézia Rozália Anna".

Juli
/\ /\