[Csaladtortenet 2] Schedel lányai

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Dec. 17., K, 15:38:19 CET

Páli Pista írta:
> Nem gondoltam és bízok abban, hogy
> ez megállja a helyét, hogy más megjelenés adataival kell az anyakönyvi
> bejegyzéseket felváltani.

Sajnos a FamilySearch nem ért velünk egyet. Két változtatási okot
engednek: hibás index vagy hibás bejegyzés. A második szerintem nagyon
rossz ötlet. Azt hiszem, azért csinálták így, mert az évtized alatt
befolyt kérdésekből tudták, hogy nagyon sokan igenis ki fogják
javítani a szerintük-hibás bejegyzéseket. Így legalább meg lehet
jelölni az ilyenfajta változtatásokat.

> Ha a "nata" szó szerepel az anyakönyvben, akkor
> annak javítása az anyakönyv átírását és nem javítását szolgálja.

Itt nem értek egyet: az indexben a neveket rögzítjük. A "nata" nem
név. Tehát ha a latinul nemtudó indexelő (ahelyett, hogy átadta volna
valaki hozzáértőbbnek az adagot) elolvasta, hogy "Joannes Szabó &
Maria nata Kovács" és beírta az anya vezetékneveként, hogy "Nata
Kovacs" (vagy csak "Nata" -- ilyen is van bőven), akkor azt szerintem
igenis ki kell javítani "Kovács"-ra.

Juli
/\ /\