[Csaladtortenet 2] Karácsony

György Szamák szamak.gy at gmail.com
2019. Dec. 23., H, 17:27:16 CET

„Mikor megszülettem, egy nevet is kaptam,

 Noha, erről akkor én még mit sem tudtam.

 Nevem bejegyezték egy nagy anyakönyvbe,

 Én, meg növekedtem a családi körbe´.

 Családok, gyermekek, nevek és könyvek,

 S, minden név mögött élettörténetek.

 Nevünkben mi vagyunk és cselekedeteink,

 Benne a terveink és a végzéseink.

Ki mily életet él az látszik meg rajta,

 Könyve, kinek nyitva, másnak lakat rajta.

 Van ki a tetteit, leplezi, takarja,

 Sötétben tervezvén, hunyorog a napra.

 S van kinek élete igazság, becsület,

 E rejtőző világban, bizony nem sokra megy.

 Igaz barátja is ennek kevés akad,

 De ha összefognak, biz ott áldás fakad.

 Igazság és a bűn. Fény és a sötétség.

 E két véglet harctere itt ez a földi lét.

 Örömömre szolgál, ha olvasod ezeket,

 Úgy gondolom, érted mit üzenek neked.

 Vizsgáld meg életed: mond hová tartozol?

 Hisz neked is fontos, hogy milyen döntést hozol!

 Egyszer mindenkinek könyve meg lesz nyitva.

 Nyilvánvalóvá lesz mindenkinek titka.

 Meg lesz majd ítélve minden cselekedet.

 Annak színe előtt, hol hazudni nem lehet.

 Így hát tanácsolom: magad komolyan vedd,

 Még ma ragadd meg a felkínált kegyelmet.

/ ismeretlen szerző

a képen az egyenes-ági családfám látható

--
*Szamák György*