[Csaladtortenet 2] Újra szlovák keresés

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2019. Dec. 29., V, 08:05:08 CET

Kedves Levelező társak!

Nagyon elakadtam ezzel a szlovákiai kutatással.

Adott egy Sincsik (Simcsik) Márton, akinek Libetbányán (Besztercebányai járás) születtek a gyerekei. Már az is kérdéses, hogy egy családról és több házasságról beszélhetünk-e. Házassági anyakönyvet egyik esetben sem találtam.

Gyerekek:

1. 1876.Márc. 05.   Poniky, Banská Bystrica,  Theresia,  anya:  <https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KX7B-JLW> Anna Berky

2. 1880.Nov.21     Poniky, Banská Bystrica,   János        anya:  <https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KX7B-JLW> Anna Berky

3. 1885.Jan.20.       Ľubietová, Banská Bystrica,  János  anya: Maria Franyo

4. 1887.Jun.26.      Ľubietová, Banská Bystrica,  Anna   anya: Maria Franyo

5.1889. Febr.04.    Ľubietová, Banská Bystrica,  Emilia  anya: Maria Franyo

6.1890.Jul.06.    Poniky, Banská Bystrica,    János        anya: Mária Berki

Az apa S. Márton születési anyakönyvét sem találom.

De találtam korban megfelelőt, aki S. Márton apja lehetne, és Libetbányán van a halotti anyakönyve, de Porázon (Povraznik) temették. E szerint Simcsik András Garamszegen született, de ott nincs születésije. Egy késői házasságija (47 éves korában) szintén Libetbányáról  származik, ebben S András apjaként †Márton szerepel. Ismerve a névadási szokásokat, a nagyapa után,lehetne a keresett Márton apja. Lehet, hogy volt egy első házasság is. Mivel az ismert települések elég kicsik, egymás közelségében vannak, a talált személyek evangélikusok,  talán feltételezhető a rokonság.

Sajnos vannak olyan anyakönyvek, ahol a Catalogban csak a mikrofilm jel van. Hogyan léphetnék tovább, vagy fel kell adnom?

Minden segítséget köszönök: Lengyelné Éva