[Csaladtortenet 2] foglalkozások latinul

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2019. Feb. 1., P, 09:44:13 CET

Kedves Edit!
Nagyon köszönöm én is. Nem csak hasznos szótár, de érdekes és szórakoztató
is Gyarmathy Chrys. János eme 1845-ben kiadott műve (Közhasznú műszótár és
egyházi tiszti írásmód).
A szótár utáni második szakasz tartalma:
- I. Hivatali és társas-állapoti műszavak
- II. Kereszt Nevek (latinról magyarra)
- III. Városok és megyék nevei
A harmadik szakasz pedig a Tiszti írásmód:
I. Hivatalos levelezések
A) Lelki pásztori körben (pl. Folyamodás vérrokonságból eredő akadálytoli
felmentésért)
B) Törvénykezési ügyekben (pl. Becsületpótló, Válóperben, Házasság zavaró
ellen, Végintézeti, Tanuvallató stb.)
II. Vérrokonság és sógorság nevei izek szerint
III. Egyházi hivatalkodás műszavai (vasárnapok és ünnepek, hónapok,
fentartott bűnesetek elnevezései)
IV. Anyakönyvek magyar példányai (mi kerül az anyakönyvek egyes rovataiba)

A részletes Tartalom a könyv végén van:
https://books.google.hu/books?id=INRUAAAAcAAJ&pg=PA95&lpg=PA95&dq=cavenarius&source=bl&ots=t4Of6aDcEj&sig=ACfU3U1YkE9noWWmMSM0m0aEkbf5t3t8ww&hl=hu&sa=X&ved=2ahUKEwj9v4SPoYvgAhULzKQKHbUKCJoQ6AEwBHoECAMQAQ#v=onepage&q=Tartalom&f=false

Üdv,
Anna

Hedvig Gaspar <gasparhedi at hotmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 1.,
P, 5:28):