[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: Fwd: Re: Fwd: Re: Fwd: Re: Fwd: Fwd: Kiolvasási segítség - Bán Ferenc

Márton Bán bmarcika at gmail.com
2019. Feb. 1., P, 19:35:40 CET

Kedves László,

Talán nem nagy dolog, azért megírom, ami ezzel kapcsoaltban felmerült.
Erős gyanú, hogy Ferenc az esküvő napján a "*hány éves?*” kérdésre a *“mikor
született?”*-el válaszolt.
Azaz "*24*"(-ben), ami a halotti alapján visszaszámolt 1824-el megegyezne.
Talán belemagyarázás, de most ez tűnik így a legvalószínűbbnek.

Az is mindemellett szól, hogy ha Ferenc 1824.07.19.-én született, akkor a
szülei: Bám Mihály és Vastag Júlianna. Kevés infó maradt fent az egész
családról, mert az édesanya 10 évre rá, 1834.02.16-án meghal. Bám Mihály
újraházasodik 1934.04.27-én Móri Júliannával. Innentől kezdve ez már másik
azonosítási alap. Mihály meghalt 1855.09.03.-ben, Tapolcán, 63 évesen.
Talán messzemenő következtetés, de ha így volt, maradt azért még pár szép
éve egy 30 évvel fiatalabb hölggyel az élete utolsó 13 évére. Mindenesetre
a család így továbbra is tapolcainak tűnik.

Köszönöm a segítséget,
Marci

Zám László <laszlo.zam at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. jan. 30., Sze,
19:50):