[Csaladtortenet 2] Segítség kérés

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2019. Feb. 13., Sze, 12:14:40 CET

Igen, Pál édesapjának, Eleknek a születésijét már elküldtem Gyurinak:
Rékas 1850.08.29., Urbán Elek és Serfőző Erzsébet szülőktől. Ellenben
Lengyel Katalin születése nem található Jászkiséren, de házasságkötése
sem. Valószínűleg dohánykertész családokról van szó, akik - ha nem az
ország teljes kiterjedésében - sűrűn költözködtek, így lehet, hogy a
házasságkötés Lengyel Katalin és családjának éppen aktuális lakóhelyén
történt. (ezért érdemes a szóba jöhető közeli településeket végig nézni,
2-3 évről lenne szó).
A másik, ami feltűnő: az indexelt adatok szerint Urbán Eleknek és
Lengyel Katalinnak egy - az 1874.08.05-én született Pál - fia volt. Elég
szokatlan az egyke abban az időben, mindenképpen érdemes a szülést
követő időszakot vizsgálni, mert elképzelhető, hogy Katalin akkoriban
halt meg. (és sajnos, ismét több településre kiterjedően). Az biztos,
hogy fia, Pál 1898.05.10-én Törökszentmiklóson kötött házasságánál
Lengyel Katalin néhaiként szerepel az anyakönyvben.

Üdv, Gabi