[Csaladtortenet 2] reformátusok a r.kat anyakönyvben?

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2019. Feb. 14., Cs, 20:35:36 CET

Csak saját tapasztalatomból írom, hogy az 1700-as években több helyen a
római katolikus anyakönyvekben kell keresni a például az evangélikusokat.
Ilyen Nyíregyháza vagy Korompa ( Krompachy). A nyíregyházi estben
kitiltották a lelkészt a városból. Attól kezdve a keresztelések és
házasságok csak a római katolikus anyakönyvekben vannak ebben az
időszakban. A halotti bejegyzések vegyesen, mert a temetési szertartást nem
volt kötelező papnak végezni. 1754-tól van egyébként evangélikus anyakönyv,
több kevesebb hiányossággal.
Ha valakit érdekel az alábbi linken elolvashatja a történetet.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/E_Nyiregyhaza_Jkv_Egyhaz_Tortenet_1753_1855/?pg=17&layout=s
Üdv: Ili

Szabó Előd <szaeltan at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 14., Cs,
19:21):