[Csaladtortenet 2] XIX. századi német nyelvű katonai karton kiolvasás

Lajos Balogh lajos.77.balogh at gmail.com
2019. Jan. 8., K, 15:24:10 CET

Tisztelt Listatársak!

Segítséget szeretnék kérni kiolvasási ügyben!  Az index fórumán (Prelleg
fórumtárs) már kaptam pár hónapja segítséget, részsikerrel.
Írtam ezt követően a bécsi Kriegsarchiv magyar részlegének, hátha ők jobban
tudják értelmezni. Választ azóta sem kaptam.
Megpróbálkoznék itt is, hátha valaki többet ki tud olvasni a kartonból.
Két helyen szolgált az ősöm, 1843 januárjában bevonult, majd nemsokára át
is helyezték
Ez a  2. sz. huszárezredbe belépése, ami nehezen olvasható.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9TK-4SFG-W?i=2291

1843-ban át is helyezték:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9TR-VSJ4-W?i=1305
Ebből az derül ki, hogy bevonuláskor már házas volt (talán másodjára),
1816-ban született,  szíjgyártó, brassói születésű evangélikus, 1850-ben
szerelt le.

Az első kartonon nem egyértelmű a brassói származás, valamilyen körzetet
írnak. Brassóban elvileg nem született ilyen névvel evangélikus, 1813-s a
legközelebbi ilyen névvel született, igaz ott is szíjgyártó a szülő.

Köszönettel,
Balogh Lajos