[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: Kérés

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2019. Jan. 10., Cs, 20:02:08 CET

Kedves Péter,

Dubicko - ha a Zábřeh környékiről beszélünk - plébániaközpont volt 1785-ig,
számos filiával.
Továbbá ha itt kutatsz, ne csak a Schaffarz-okra fókuszálj, mert ez a ©afař
"németes" írásmódja, ami a 19. sz. végére "csehessé" vált - és valószínűleg
erre (vagy bármely más szláv nyelvben előforduló változatára) vezethető
vissza a "sáfár" szó, illetve családnév is.

Amúgy az általam nevezett Dubicko-ban az első ©afař-zsal az 1585-ös
urbáriumban találkoztam.

Üdv
Krisztián

Horváth Péter via csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu> ezt