[Csaladtortenet 2] itt lehett jól családfát építeni

Klára Majoros majorosklara at gmail.com
2019. Jan. 24., Cs, 19:59:41 CET

Kedves mindenki!
A 90-es évek közepétől több filmet is forgattam a mormonokról, a
magyarokról és az amerikaikról is, az egyház történetéről és nagy, 150 éves
évfordulójukról. Így a hegyről is, amelyben a családtörténeti gyűjteményt
őrzik. Akkor ez még csak papírokat és mikrofilmeket jelentett, de úgy írták
le a nagyságát, hogy több mint kétmilliárd ember adatai. És ez 1997!
Jártam olyan családoknál egy elzárt völgyben, ahol az öregek az első
telepesek unokái voltak, és hasonló fotók voltak a falakon. Azzal a
különbséggel, hogy egy papa, egy mama, a gyerekeik, azok házastársai, az
unokák, azok házastársai, a dédunokák és külön kis fotókon betűzdelve a
képek keretébe az ifjú ükunokák. A vendéglátónk családi fotóján például
több mint százan voltak. Ők már az egyház azon időszakában éltek, amikor
megszűnt a többnejűség. Volt egy-két jeles mormon a 19. században, akik a
többnejűséget, amit alapvetően egy társadalmi szükséglet szült, a vicc
szintjéig vitték, például az egyház második elnökének több mint ötven
felesége volt.

A sokgyerekes kultúra a 90-es évek hétköznapjaiban úgy nézett ki, hogy a
családi jegy a múzeumba papa, mama és három gyerek jelenléténél kezdődött.

Klári