[Csaladtortenet 2] itt lehett jól családfát építeni

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2019. Jan. 24., Cs, 20:42:11 CET

Vannak avatottabb fotótörténeti szakértők, de szerény ismereteim szerint a
fényképezés az 1850-es években kezdett "lábra kapni"Párizsban, Londonban,
Bécsben, aztán hamar elterjedt Észak-Amerikában és másutt is. Az orosz
tajgán jóval későbben... Az orosz "angóranyúl szaporaságú" család 1700-as
évek közepe-végi adatközlése egyrészt aligha autentikus, hiszen még az írni
olvasni tudással is hadilábon álltak, másrészt fotográfia aligha
készülhetett róluk, talán még az unokáknak sem volt módja erre...
A, hogy egy anya 69 gyereket szül, abba meg bele se érdemes menni...
csodálatos világ a családfakutatás, de, ha érzelmi oldalról és nem
racionálisan közelítjük meg, akkor az csak amolyan tábortűz melletti mongol
pusztás regős, kobzos monda lesz...
Üdv: Jenő