[Csaladtortenet 2] Nemességigazolás

A.M. schlosslovo at gmail.com
2019. Jan. 25., P, 16:39:26 CET

Kedves Istvàn
Most nem vagyok asztali gép előtt, de a familysearch oldalon a search
fülnél a catalog-ot kell kivàlasztani, majd beírni a megye nevét (pl. Vas),
akkor kiadja a megyei levéltàrból digitalizàlt témaköröket. Ott a Nobility
pontot kell vàlasztani (néha a taksàs nemesek összeíràsai a taxation
pontban talàlhatóak).
Némely megyékben az összeíràsok az 1500-1600as évektől fenn vannak. Vas
esetében 1647től. Az igazolàsok meg azokból az évkörökből mikor a vàrmegye
vagy az udvar elrendelte őket. Pl. 1726, 1733, 1754/55 stb. Van olyan megye
ahol a nemességvizsgàlati perek iratai is elérhetőek. Vasban példàul az
1835ös birtokösszeíràs is a nemeseket illetően.

Ádàm

Borsy István <borsyistvan at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. jan. 25., P
16:31):