[Csaladtortenet 2] Fwd: [MACSE: 19231] Fwd: Greetings from Colombia

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2019. Jan. 28., H, 22:08:55 CET

Kedves Gyula!

Azt hiszem, tévúton jársz. Ha elfogadjuk a kolumbiai Diamond úr
információját (miszerint nagyapja, László Budapesten született
1903.október 13-án, és László édesanyjának vezetékneve Grünfeld), akkor
a nagykállói vonal tévút.
Az FS-ben megtalálható László születése Budapest VI.kerületben,
1903.10.13-án, Diamant Simon és Grünfeld Ilona szülőktől. Dávid ugyan
Irene Grünfeld nevet írt, de mind László születésének bejegyzésénél,
mind pedig László szüleinek házasságkötésénél (Budapest VI.kerület,
1903.03.22.) Ilona keresztnév szerepel (ez is megtalálható az FS
indexelt adatai között), sőt, a pesti izraelita születési anyakönyvben
is Ilona néven lett bejegyezve 1880.07.15-én, 177/570. oldalon. Az  nem
derült ki, hogy László után születettek-e további gyermekeik, de
1910-től hosszadalmas válóperbe keveredtek, ami végül 1921-ben zárult
le. Valószínű, hogy Diamant Simon ebben az időszakban (1910-1921 között
valamikor) távozott az országból és mint Dávid írja, Csikágóban élt
tudomásuk szerint. Grünfeld Ilona viszont 1921.09.27-én ismét férjhez
ment Budapesten.
A többi adatot nem ismétlem, egy korábbi e-mailben összefoglaltam a már
ismert adatokat.

Üdv,
Lengyel Gabi