[Csaladtortenet 2] Fwd: [MACSE: 19231] Fwd: Greetings from Colombia

Hegedüs Gyula (családtörténet) csaladtortenet at hegedusgyula.hu
2019. Jan. 28., H, 21:02:44 CET

Kedves Kutatótársak!

Azt hiszem, megtaláltam a kolumbiai Diamond úr rokonait, de azért nem
stimmel minden 100%-ig, ezért kíváncsi lennék a véleményetekre.
Először is találtam egy halálozási bejegyzést a familysearch.org-on:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-DT43-LSV?i=64&cc=1452460
Diamant Lujza szerintem a nővére lehetett a keresett Lajos Lászlónak.
A bejegyzésből kiderül, hogy a születési név valóban Diamant, az apja
neve Diamant Salamon (ami angolul inkább Sol, mert a Sam az Samuel),
anyja neve pedig Grünwald (tehát nem Grünfeld, de zölderdő helyett
zöldmező talán még belefér). Születési hely Nagykálló.
Meg is találtam a születési bejegyzést itt:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-Y336-TC?i=35&wc=929W-2NY%3A40679301%2C46790101%2C1077323004&cc=1452460
A macse indexben pedig további két testvér születését, Nagykállóban
Diamant családnévre keresve, 1899 és 1901-es születéssel.
1903 októberében azonban nem találtam Diamantot a nagykállói
anyakönyvben.
Így két eset lehetséges: vagy Nagykállón született, de nem
1903.10.13-án, vagy máshol. A máshol lehetne akár Budapest is.
Belenéztem a VII. kerületi anyakönyvbe, de ott nem találtam, a VIII.
kerület amúgy is valószínűbb, egy vidéki zsidó suszter feltehetően
valamelyik munkáskerületbe költözhetett. Vagy valahol Nagykálló és
Budapest között volt még egy lakóhelye a családnak.
Mit gondoltok, ez lehet Diamond úr családja? Ha igen, akkor vajon hol
akadhatunk rá a nagymamája születési bejegyzésére?

Üdvözlettel
Hegedüs Gyula