[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: Fwd: Re: Fwd: Fwd: Kiolvasási segítség - Bán Ferenc

Márton Bán bmarcika at gmail.com
2019. Jan. 29., K, 23:37:10 CET

Ehhez a gondolathoz csupán annyit tudok csak hozzáfűzni, hogy jellemzően
már munka után, gyakran igen későbe nyúlóan nézelődök.
Az ilyesmi a legjobbakkal is előfordulhat. mea culpa :)

A kettő anyakönyvben ettől függetlenül más születési időpontra utaló
információ van.
Ha a halottit vesszük alapul, akkor az 1856-os esküvőn Ferencünk 24 helyett
32 éves volt és egyenlőre nem utal rá jel, hogy özvegyen házasodott volna,
ami kicsit későinek tűnik, de hát ez van. A felesége utána halt
meg(+1900.03.10.), akár ő is bemondhatta, hogy hány éves volt a férje.

Szájbeszéd alapján különben éltek Sümegen is, sőt ha minden igaz oda volt
eltemetve is. Mégse találtame eddig erre utaló nyomot.(még a gyerekek is
mind tapolcán születtek) Állítólag tankállásnak használták a temető azon
sarkát, ahol a sírhely lehetett, ami miatt nagyon megrongálódhatott a sírt,
végül már nem volt ki helyre állítsa. Ennek a szájhagyománynak ellentmond,
hogy tapolcai Bán Ferenc halotti anyakönyvi kivonata.

Mégis szeretnék valahogy jobban megbizonyosodni erről a dologról, mert az
addig rendben van, hogy a Györöki Bán Ferencet ki lehet húzni a
lehetségesek közül - ami miatt nagyon hálás vagyok kedves László - de van
ez az elírás és nem megnyugtató így önmagában.

Hátha van anyakönyveken túl valami adóügyinyilvántartás vagy népszámlálás
vagy földtulajdoni bármi, amiből esetleg az ilyesmi kiderülhet.
Az ilyesmikhez vajon hozzá lehet valahogy neten jutni?

További szép estét,
Marci

Zám László <laszlo.zam at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. jan. 29., K,
22:02):