[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 98 kötet, 6 szám

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Júl. 6., Szo, 20:54:27 CEST

2019. 07. 06. 13:25 keltezéssel, Gabriella Gál írta:
>  A Mojzsisovicsokhoz: Protestáns egyházi és iskolai lapok – 6. évfolyam –
> 1847.1847-08-22 / 34. szám
> 3) Györgyöt, bécsi gyakorló orvostanárt 's hazánknak az orvosi szakmában egyik
> notabililását;

Csak érdekesség kedvéért írom. Ausztriában az evangélikusok nem
kutathatóak. György halotti bejegyzését úgy találtam meg, hogy teljesen
találomra kiválasztottam az egyik gyülekezetet, és szerencsém volt.
Megtaláltam.

Ő volt mojsvári Mojsisovics György. Ükapámat – öccsét – ő szabadította
ki a várfogságból, amelyet a Szabadságharcban végezett tevékenysége
miatt rótta ki rá.

Kutatásaim szerint leszármazottai mind meghaltak, tehát a "mojsvári"
család ezen a néven kihalt. Utolsó leszármazottja Roderich Mojsisovics
zenetanár, aki idős korában házasodott meg, így neki sincs
leszármazottja. Üdvözlettel   János