[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 98 kötet, 6 szám

Gabriella Gál cecilke at gmail.com
2019. Júl. 6., Szo, 21:45:07 CEST

Unghváry Eszter testvére Gedeon.
Neki gyerekei:
https://dspace.oszk.hu/handle/20.500.12346/561870# Gedeon, meghalt 50
évesen, valószínűleg 1884-ben mint vanyarczi jegyző. Felesége Csiszár Irma
(Mária), még élő testvérei: József, Aloyzia - Lott Istvánné, Franciska -
Pálos Mártonné, és gyerekei (Aladár, Zoltán, Ilona, Elemér) felsorolva.
Csiszár Mária halála: 8 Órai Ujság, 1928. március (14. évfolyam, 50-75.
szám)1928-03-15 / 62. szám  Halálozás, özv. rettegi Unghváry Gedeonná, szül.
Csiszár Mária Jozefa életének 77-ik évében a nógrádmegyei Heréd
községben március
13-án elhunyt. Halálát három fia: rettegi Unghváry Elemér, Aladár és Zoltán és
leánya: Jolán gyászolják.

A Hon, 1877. február (15. évfolyam, 30-52. szám)1877-02-16 / 42. szám  Hat évi
vizsgálati fogság s nem is főben járó bűnügyben, páratlan eset. E
szomorú nevezetességre
Pálos Márton tett szert, kinek perében a pestvidéki kir. törvényszék
tegnap kezdette
meg a tárgyalást többrendü hamisítás, csalás és sikkasztás miatt, melyeket a
királyi ügyészség vádja szerint évekkel ezelőtt, mint néhai Ungváry
Gedeon ügyvéd
segédje, mint a »pozsonyi hitelbank« ügynöke és mint téglagyár-tulajdonos sok
ember megkárosításával elkövetett. A vád huszonhat bűnesetre terjed ki, melyek
nagy része igen complicált és sok érdekes részletet tartalmaz. A tárgyalást
Illyés István elnök vezeti, királyi ügyész Kiss Gynla,védőügyvéd Győrffy
Gyula. Tegnap a törvényszék csak a tanúk egy részének kihallgatásával
foglalkozott,
de miután a legfontosabb tanúk és pedig számszerint körülbelül 30-an meg nem
jelentek, a tárgyalást el kellett napolni. E nevezetes per további
folyását annak
idejében ismertetni fogjnk.

U. Elemér halála:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPB8-WP7?i=93&cc=1452460