[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 98 kötet, 6 szám

Gabriella Gál cecilke at gmail.com
2019. Júl. 7., V, 14:23:23 CEST

Unghváryakhoz:

Gedeon leszármazottai:

https://archives.hungaricana.hu/en/lear/Kozjegyzoi/97810/?list=eyJxdWVyeSI6ICJ1bmcqdlx1MDBlMXIqIDFXIGFsYWRcdTAwZTFyIn0

A magyar ipar almanachja (Budapest, 1930)II.-III. rész. Az iparos
társadalom. [Névjegyzék]Budapest
Rettegi Unghváry Aladár, takaréktűzhely készítő, Gyorskocsi u. 13. Felszabadult
1890-ben Budapesten. Dolgozott Budapesten és vidéken. 1912 óta önálló. Ősrégi
nemes család sarja. 1916-ban bevonult, leszerelt mint fegyverkovács 1918-ban.
Neje: néhai Császár Zsuzsánna.

Az Ujság, 1905. november/1 (3. évfolyam, 304-318. szám)1905-11-12 / 315.
szám
Házasulandók névjegyzéke.  A VI!. kerületben : Ungvári Aladár ev. ref. Császár
Zsuzsanna ev. ref.,

Unghváry Elemér (rettegi), székesfővárosi elemi és háztartási iskolaigazgató.
A nógrádmegyei Vanyarcon született, 1882-ben. A budai állami
tanitónőképző elvégzése
után 1904-ben tanítói oklevelet szerzett, majd különböző szaktanfolyamokat
végzett és azután működését vidéken kezdette meg. 1912- ben jött fel a
fővárosba, hol először a Protestáns Országos Árvaházban, majd később a
„József“ fiuárvaházban töltött be nevelői állást. 1917-ben a
székesfőváros szolgálatába
lépet és mint tanító működött 1928-ig, amikor igazgatóvá nevezték ki.
A világháború
alatt katonai szolgálatot teljesített 1915—1916-ig. Pedagógiai cikkei
és értekezései
különféle szaklapokban jelentek meg. Tagja számos kari és tudományos
egyesületnek.

Gabi