[Csaladtortenet 2] 1944 Győr-Dél-Amerika

Kriston Péter kriston.peter at digikabel.hu
2019. Júl. 7., V, 16:54:27 CEST

1944-ben még messze jártak az oroszok Győrtől, a nyilasok és egyéb politikai
okokból elmenekülők a németek csapatokkal együtt a szovjet előrenyomulással
arányosan fokozatosan húzódtak egyre nyugatabbra, Ausztria és Bajorország
felé stb.
Ha valóban 1944-ben már meg is érkezett az illető Dél-Amerikába, akkor
szerintem igen nagy valószínűséggel nem ilyen hátterű megfontolásból
távozott, hanem már előbb elkerülhetett Mo.-ról, sőt valószínűleg Európából
is.

Egyébként úgy tudom az ÁBTL-ben őriznek nyilas tagnévsorokat, mert az ún.
átvilágítási bírósági procedúra része volt.