[Csaladtortenet 2] csaladtortenet digest, 98 kötet, 6 szám

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2019. Júl. 8., H, 15:54:37 CEST

Kedves Kutakodók!
Elég kemény dió. Nézzük, mit tudunk.
1. Nincs áthúzva egyik név sem, tehát nem utólagos javítás
2. Az anya is Franciska, ezért a LÁNYa is az lett (vsz.)
3. Az apa ref. az anya katolikus, ezért vsz. az apa is adott egy nevet
4. A keresztszülők egyike sem bír sem Franciska sem Béla névvel.
5. Létezik Bella női név és Ferenc (Franciscus) férfi név, de ez utóbbi
biztosan nem, csak Francisca olvasható.
6. Nincs olyan oszlop, amelybe beírható a gyermek neme, tehát annak a név
alapján kell egyértelműnek lenni
7. Az AK Kosd-ból való, a szülők Pencz-ben laknak, mindkettő közel van
Váchoz és a keresztelő nem pap, hanem adminisztrátor szlovákos névvel.

El tudom képzelni a Bella kiejtését úgy, hogy az "Beelá"-ként hangzik, ami
szlávosan értelmes szó: Fehér nő

Szóval és arra szavazok, hogy a gyermek leány és a második neve hibásan
lett beírva: Bella helyett Béla
Biztosat csak akkor mondhatnánk, ha volna más dokumentum, pl. áldozási
bejegyzés, házassági AK, ahol használja a Bellát is vagy csak egy nevet, a
Franciskát.
Üdv. Judit

Zana János <jzana9941 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. júl. 8., H,
13:42):