[Csaladtortenet 2] Lelet

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Júl. 25., Cs, 18:20:58 CEST

Új leletre bukkantam. Mogyoróssy Paulina fiának házasságkötéséhez
bejegyezték az anya lakhelyét.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9TFF-9D58?i=394&cc=1452460

Magyarázat: Paula 1885 körül ment férjhez Horai Istvánhoz. Római
katolikusként és elvált asszonyként mindeddig semmit nem találtam sem a
házasságáról, sem a lehetséges gyermekeiről. Valószínűnek tartom, hogy
áttért más vallásra, vagy Horai vallásának megfelelően házasodott újra.
Akkor ő kb. negyvenöt éves volt; valószínűleg nem volt ebből a
házasságából gyermeke. Sajnos, nem tudom, hol keressem a kassai
házasságkötéseket – ha ugyan ott történt. Ezek után feltételezhető, hogy
halálesete is Kassához fűződik.

További magyarázat: a fiát eredetileg Mojsisovics Vilmos Józsefnek
hívták, apja kérésére 1885-ben nevet változtatott, és Ungvári Vilmos
néven debreceni színész lett. Két házasságáról tudok, mindkettő
színésznő volt: Csepregi Irma és Pandurcsek  Constantina (más néven
Palásti Ilona).

Mindebből annyit tudtam meg, hogy 1907-ben Paula még élt Kassán (67 éves
volt). Ugyanis nem szerepel a neve mellett, hogy "néhai". Ez már a
polgári anyakönyvezés időszaka; a MACSE nem indexeli, hiszen ez jelenleg
külföld.

Mit javasoltok, hol és hogyan keressem Kassát?  Üdv, János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Bractl, Békési, Unghváry, Ungvári, Márki-Zay, Kása