[Csaladtortenet 2] VIGYÁZAT Új Facebook csoport - a módszer VESZÉLYEI

Ildikó Cseh ildigo65 at gmail.com
2019. Jún. 1., Szo, 08:53:06 CEST

Kedves György!

Mielőtt elkezdtem a családkönyvet, alaposan tájékozódtam a témában
mindenekelőtt a MACSE oldalán is. Magamba szívtam mindazt amit írtál a
család, vagy településkönyvekről. Többször elolvastam a gondolataidat,
figyelmesen és értelmezve, nehogy tévúton induljak el!

Amint már este is leírtam, a legaprólékosabban próbálok minden apró
információt rögzíteni az adott személyéhez pontosan úgy, ahogy javasoltad.
Miért gondolod, hogy felületes vagyok?

A sok munkával szerzett tapasztalatom az, hogy a módszer alkalmas
családkönyvek összeállítására és talán helyet érdemelne a program is az
ajánlott családfa programok között.

Szerintem Balogh Laci módszere jó, ezzel fogom folytatni a munkát és
szerencsére ebben nem is tud senki megakadályozni! 😀

Azonban nem vagyok mindenféle tudományban jártas ember. Sok időmet elveszi
például a régi helységnevek beazonosítása, a latinul írt foglalkozások
lefordítása, amiben segít ugyan a MACSE honlap, viszont sok foglalkozás
nincs fent és a netes fordítóprogramok nem ismerik a szót. Talán lehetne a
szótárainkat is kicsit bővítgetni.

Elfogadnám a helységnevek használatára egy nálam szakértőbb ember tanácsát,
mert szeretném a családok lakóhelyén meghatározását minél pontosabban
rögzíteni.

Ha valaki úgy érzi szívesen segítene ezekben, azt örömmel és köszönettel
venném!

Csak egy tag vagyok a MACSE - ben, közgyűlésen nem tudtam beszélni a
témáról. El mondtam amit akartam, sokan nekem estek, ez nem hiányzott.  Itt
most le is zárom, mert folytatni szeretném a családkönyvemet. 😀

Üdvözlettel, Cseh Ildikó