[Csaladtortenet 2] indexelés contra? településkönyv

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2019. Jún. 2., V, 21:29:26 CEST

Kedves Beszeda Laci!

A MACSE adatbázis kétségtelenül fontos, de nem hasonlítható össze egy kész család- vagy településkönyvvel.
Azért nem, mert nem egymás vetélytársai, hanem egyik készül a másikból.
Az indexelésből készül a településkönyv.
Ezért nem lehet az indexelés alternatívájaként gondolni a településkönyvekre.
Utóbbi egy magasabb rendű dolog.

Hiszen miért is készül pl. a MECSE idexelése? Nem öncélú rekordgyűjtés, gondolom én, hanem azért,hogy esetleg abból egyesek megkeressék őseiket, családfákat, esetleg, településkönyveket készítsenek.
Biztos van még más haszna is, nekem ennyi jut eszembe.

A Balogh László által bemutatott módszer nem az indexelés, hanem a településkönyv - annak is a KÉSZÍTÉSÉNEK alternatívája.
Illetve inkább egy nagyobb városok esetében időben megtérülő módszerről van szó, amit kétségkívül odafigyeléssel kell végezni.

(Csak ennyi az aggályom a módszerrel kapcsolatban, hogy szerintem a letöltött FS mutatót le kell tételesen ellenőrizni, mielőtt bekerül a többszázezer születés a gépbe..., illetve minden házassági és halotti adatot figyelembe kell venni - legyen belőlük akár kétszázezer...
Minden más metódusa - ha jól csinálják - csak jó eredménnyel zárulhat, hiszen nem másról, mint családfa készítésről van szó.)

üdv: Előd