[Csaladtortenet 2] gorog vs. romai

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2019. Jún. 11., K, 15:33:33 CEST

Kedves Tamás!
Sokszor található, hogy másik egyháznál keresztelik a gyereket, mint
amilyen vallásúak a szülők. Ebben az esetben az a furcsa, az anya vallása
római katolikus. Apa meg nincs. Ha az apa g.kat lett volna akkor
egyértelmű, hogy az ő vallását követi.
Egyébként római és görög katolikus "vegyes " házasságnál az volt a törvény,
hogy a gyerekek az apa vallását követik. Ez alól az volt kivétel, ha
házasságkötésnél megegyeztek valami másban. Így vagyok én is g.katolikus,
de ennek ellenére első áldozó Mádon a római katolikus templomban voltam. Ez
semmi problémát nem jelentett.
Üdv: Ili

Tamás Deák <tamas.deak at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. jún. 11., K,
14:56):