[Csaladtortenet 2] keleti magyarjaink genetikai nyomai

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Jún. 14., P, 14:43:39 CEST

2019. 06. 14. 11:23 keltezéssel, Anna Gősiné Greguss írta:
> Kedves Kutatótársak!
> Igaz, hogy bőven nem volt még anyakönyvezés a honfoglalás előtt, de a
> genetikai kutatások érdekes eredményeket hoznak. Magyar ismertető egy
> kutatásról:
> https://www.elte.hu/content/keleti-magyarjaink-genetikai-nyomara-bukkantak-a-kutatok.t.19076

Én régebben azt olvastam, hogy a Levédia környékén táborozó magyarokat
és bolgárokat keletről jövő támadás érte, már a kazár birodalom
felbomlása után. Ez a népesség kétfelé menekült; egy része nyugatra, a
jelenlegi lakhelyre. Más része északkeletre az Urál irányába. Ott jött
létre Nagy-Bulgária is, nagyjából Magna Hungaria környékén.

Julianus nem tudta, hogy ez nem az ugor (magyar) nép valódi őshazája.
Ott éltek az Urál keleti oldalán a hanti és manysi nép, a nyugati
oldalán Magna Hungaria lakói a XIII. században, és nem is sejtették,
hogy rokonok.

Egyébként nem is vagyok biztos abban, hogy a magyar nép gyökereit már a
VIII. században Hungarusoknak nevezték volna.